FOTO UNION este un studio de fotografie care realizează campanii publice de fotografie, precum și proiecte de comunicare avînd ca pretext fotografia.
Studioul a fost înființat în 2011 și este coordonat de Cristian Șuțu – sutu.ro.
FOTO UNION a generat două tipuri de proiecte unice în România:
Evenimentele PORTRET DE… (FEMEIE/ COPIL/ ȘCOLAR/ FAMILIE/ MAMĂ) – campanii publice de fotografie, în care oricine poate beneficia de o sesiune profesională de fotografie, primind un portret cadou.
Taberele de Fotografie pentru Bloggeri, finalizate cu expoziții eveniment – campanii de comunicare online avînd ca pretext fotografia, în care bloggerii participanți descoperă povești în locuri dintre cele mai diferite, interacționând cu oameni interesanți și neobișnuiți, povești pe care le transmit mai departe, către comunitățile lor, sub formă de imagine și text.
Câteva exemple de proiecte
- Portret de Familie, ediția 2011
Susținut de Pepsi Cola și Xerox
Declarată cea mai bună campanie a XEROX worldwide în anul respectiv
- 8 zile de campanie
- 2000 de persoane participante
- 5000 de carti postale oferite
- 30 de bloggeri participanti la precampanie
- 70 de linkuri directe pe bloguri si site-uri
- Un reach pe facebook de ordinul sutelor de mii de persoane
- Portret de Familie, ediția 2012
Susținut de Prigat, Mobexpert și Xerox
- 7 zile de campanie
- 3000 de persoane participante
- 8000 de carti poștale oferite
- 30 de bloggeri participanti la precampanie
- 53 (and counting) de linkuri directe pe bloguri si site-uri
- Portret de Femeie, ediția 2012
Susținut de Pepsi Cola, Nikon și Stella Artrois
- 8 zile de campanie
- 500 de femei participante
- Fotografii furnizate digital
- O expozitie cu portrete realizate in campania din 2011 (prima campanie publica de fotografie a Foto Union)
- 42 de linkuri directe pe bloguri si site-uri
- Un reach pe facebook de peste 400.000 de persoane
- Tabăra de Fotografie pentru Bloggeri – TFB2 – cu tema ”Învățăturile lui Gerula către fiii săi din online”
Proiect susținut de Dacia Plant
Octombrie 2012, Munții Apuseni, sat Plopi (cota 1111 m)
- 19 bloggeri participanti (Dragoș Asaftei – dragosasaftei.ro, Sana Nicolau – www.sanuca.ro, Costin Cocioabă – www.ecostin.ro, Alina Oprea – www.refresh.ro, Oana Duma – www.sareadinbucate.wordpress.com, Dan Dragomir – www.computerblog.ro, Victor Kapra – www.victorkapra.ro, Adenalgia – www.adenalgia.wordpress.com, Ruxandra Melinte – ruxandramelinte.blogspot.com, Andra Iacob – www.andraiacob.ro, Narcisa Suruianu – www.travelgirls.ro, Ioana Oncioiu – www.ioanaoncioiu.wordpress.com, Andrei Basoc – www.insemnari.ro, Corina Nițescu – amdoar18ani.ro, Ariel Constantinof – www.arielu.ro, Toma Nicolau – www.tomanicolau.ro, Adrian Leonte – www.horoabe.blogspot.ro, Cristian Șuțu – www.sutu.ro, Radu Bădoiu – www.lanuldesecara.ro.
Elemente de conținut:
- Concurs de fotografie, pentru înscriere, cu tema ”Suntem un popor vegetal?”
- Activități legate de natură și viața în aer liber – călărie, plante, tras cu arcul
Rezultate:
- 73 de linkuri directe pe blogurile participantilor, dar și ale altor bloguri sau site-uri din Romania
- un reach de peste 300.000
- Expoziție-eveniment la Teatrul Masca, cu 50 de fotografii
- Eveniment stradal, realizat de Teatrul Masca, cu fotografii realizate în tabără
- Expoziție permanentă la Viorel Copolovici și al său Kopels